Idegenvezetés felsőfokon

 2009.08.05. 19:52

Ha valaki külföldre utazik, elég sok pénzt hajlandó szánni egyes turista látványosság idegenvezetővel történő megtekintésére. Hát még akkor, hogyha több időt is eltölt egy idegen kultúrában. Ugyan elég sokáig tartott, mire rávettem magam egy egynapos angliai körútra, de annál nagyobb élményben volt részem.


Régi álmom volt, hogy eljussak a Stonehenge-hez, ezért elhatároztam, hogy az lesz az első látványosság London határain kívül, amit mindenképp meg szeretnék tekinteni. Neki álltam tehát kutatni a különböző utazási irodák ajánlatai között.


Első három találat, amit a google kidobott eredményesnek bizonyult, ugyanis mindegyik nagyon kedvező árakat tartalmazott, de nem feltétlenül a legolcsóbb lehetőséget kerestem, így a második opció egyik körútjára fizettem be online úton.
Kicsit tartottam ettől a fizetési módtól, de utólag kiderült, hogy korrekten és diszkréten folyt az átutalás, és ami a legjobb volt az egészben, hogy pillanatok alatt a kezemben tudhattam a jegyemet, mindezt otthonról irányítva.


Nagyon vártam az utazást, mert kíváncsi voltam erre a több ezer éves monstrumra. Extra szolgáltatásként nem csak a Stonehenge-et, hanem két útba eső látványosságot is megnézhettünk egy kellemes angol ebéd kíséretében.
Amikor elindultunk a buszunkkal egy fura kinézetű, tipikus angol úriember pattant fel az első ülésről. Először semmit nem értettem a beszédéből, olyan gyorsan hadart, de egy-két óra után hozzá szokott a fülem az igazi angol nyelvhez. A busz ajtaja még szinte be sem záródott, de a férfi már el is kezdte az idegenvezetést. Amíg ki nem értünk Londonból, addig az összes útba eső híresebb épületet, szobrot kommentálta Stephen (így hívták az angol gentlemant, mellesleg a busz sofőrjét is hasonlóképp anyakönyvezték; ez a keresztnév az angoloknál, olyan lehet, mint nálunk a József-Józsi, vagy János).


Az idegenvezetés alatt elhangzott információk érdekességét maximális pontszámra értékeltem, amit Stephen előadásmódja koronázott. Rettentő szellemesen adta elő magát az úr és mindenhol kiválasztotta a legérdekesebb tényeket, nem traktált fölösleges számadatokkal minket. Különösen tetszett a műveltsége; nagyon sok országból származó utazó közönség jött össze, amit a gentleman ki is használt. Szinte minden országról említett valamit, rólunk, magyarokról kicsit kellemetlen információt tartott fontosnak megosztani a többiekkel. Rettentő mókásnak tartotta, hogy egy több száz éves, játék vonattal lehet eljutni a budapesti állatkerthez, ahol heringként összesűrűsödve lehet csak elférni-, már ami a földalattink befogadó képességét illeti. 

Egyáltalán nem sértődtem meg, bár egyedüli magyarként, úgymond ciki volt országunk visszamaradottságát hallgatni.
Ahogy kiértünk az útba eső városokból, rögtön áttért a nevezetességekről az érdekes anekdoták mesélésére. Soha nem hagyott minket pihenni, ami csak azért volt kellemetlen, mert reggel 6-kor indultunk, 6-7 órát buszoztunk, 3 várost bejártunk és már csak az első székben volt helyem reggel felszálláskor. De mi is ezzel a gond? Röviden annyi, hogy Stephen mikrofon híján, a busz elejében állva, üvöltve próbálta a busz végében ülő utasokhoz a fontosabbnál-fontosabb információkat eljuttatni. Én meg közvetlen előtte ültem 40 centire. Kicsit fáradt voltam már délután 4 órakor, egy kis pihenésre vágytam, hogy szerezzek energiát a hazaútra, de ez Stephen bariton hangja miatt csak álom volt számomra.


Minden esetre még soha nem vettem részt ilyen izgalmas és látványos idegenvezetésen, ami szinte minden korosztály érdeklődést felkeltette. Még ezt is megmutatta Stephen, hol lakik Johny Depp, és hol van egy hatalmas birtoka Nicholas Cagenek. Mondanom sem kell, hogy ezek az információk elsősorban nem az ötven év feletti utasokat késztették az ablakhoz való tapadásra, mint egy matrica…egy pillanat alatt váltam én is egy olyan matricává, amikor a fent említett sztárok neveit meghallottam.
Azon felül, hogy a Stonehenge nem szolgált olyan élménnyel, mint amire számítottam, minden egyéb dolog (a két másik város Bath és Salisbury, és legfőképp az idegenvezetés) hatalmas élmény volt számomra.

Most egy olyan feladattal készültem, amiben egy érdekes, turisták által kedvelt angol városról olvashatsz. Miután elolvastad az öt tippet, hogyan mulasd az időt Brightonban, néhány állításról a szöveggel kapcsolatban el kell döntened, hogy igazak-e vagy hamisak. Jó szórakozást!

 

Brighton is beautiful


Sea air and students, colour and creativity - Brighton, on the southern coast of England, is the coolest, youngest city in Britain. It's full of artists, musicians and people having great fun at the seaside. The city is known for its wonderful Royal Pavilion and Brighton Pier as well as its beautiful beaches. And Brighton has great entertainment - with theatres, cinemas, concerts and art galleries.

Brighton and beyond
There are lots of fun things to do and see in and near Brighton. Here are five top tips!

· Go to Brighton for one of the city's many fantastic festivals! The Brighton Festival and Festival Fringe are in May, with music, art, dance, comedy and fireworks. For great live music, Brighton Live in September is for you!
· You can eat candyfloss and Brighton rock and, of course, fish and chips on the beach! But if you just want to watch fish, visit Brighton Sea Life Centre - the world's oldest aquarium.
· Brighton Lanes are a maze of small streets full of fun shops! The best area for cool and crazy clothes is North Laine. Churchill Square has the best high-street shops.
· You can visit the Prince Regent's palace, the beautiful Royal Pavilion. The outside looks like an Indian palace and the inside is decorated in a Chinese style.
· Have fun at the Brighton Pier funfair. From there, you can see the old West Pier. You can also go on the Volk's Electric Railway - the world's oldest electric railway that's still running.

1 There are no festivals in Brighton.
2 Brighton is a good place to go shopping.
3 North Laine has the best high-street shops.
4 There is a funfair on Brighton Pier.
5 The world's oldest aquarium is in Brighton.

 

És most lássuk a megoldásokat! Jelmagyarázat: T=true, azaz igaz; F=false, azaz hamis

 

  1. F
  2. T
  3. F
  4. T
  5. T

Címkék: anglia idegenvezetés stonehenge bath

A bejegyzés trackback címe:

https://mctanulok.blog.hu/api/trackback/id/tr151291189

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása