Kutyabaj állati árakkal

 2009.06.10. 10:14

Angliába utazni házi kedvencünkkel nem egyszerű dolog. Mondhatni eleinte lehetetlennek tűnt, hogy valaha a kutyusomat kivigyem magammal. Viszont akkora a ’szerelem’ a kutyámmal, hogy muszáj volt intézkednem ez ügyben. Egy körülbelül 7-8 hónapos procedúra előzte meg a közös kiutazásunkat, ami a hivatalos eljárási időnek felel meg.

Először meg kellett kapnia a veszettség elleni oltást (amit amúgy is megkapott volna), majd egy chipet kellett beültetni a nyakához, amit az útlevél kiállítása követett. Ezek után, egy hét elteltével egy ismétlő veszettség elleni oltást kapott, amit egy vérvétel követett. A mintával még aznap el kellett ballagnom az Országos Állategészségügyi Intézethez, hogy kiállítsanak egy elismervényt magyar, illetve angol nyelven, ami arról tanúskodott, hogy a kutyám immunis a veszettség vírusára.


Bizonyára azt gondoljátok, hogy ezzel a procedúra véget is ért. Hát nem…A vérvétel napját követően 6 hónap elteltével lehet csak kedvencünket Angliába vinni, egy nappal sem korábban. Ha mégis így történik, kivétel nélkül karanténba dugják a mindenféle vírustól, betegségtől rettegő angolszász emberek.

És hogy ne legyen olyan egyszerű az élet indulás előtt, kutyánkat egy alapos vizsgálatra kell elvinnünk háziorvosunkhoz, féregteleníteni kell, és kullancselleni injekció beadatására köteleznek. Szerintem nem is kell nagyon pedzegetnem, hogy mekkora összegről van szó, ez alatt a röpke 7 hónap alatt, amit kedvencünkre kell áldoznunk.

Általában mindent kicentizek, legyen szó időről, vagy pénzről, ez történt Spotty, a kutyám kivitelekor is. Napra pontosan fél évre a vérvételt követően vittem ki kocsival. Figyelmeztettek, hogy Angliában a kutyatartás külön keresetet igényel, ha ne adj Isten valami baj történne vele. Tájékozódtam ez ügyben előtte, mivel hamarabb utaztam ki, minthogy kedvencem velem jött volna. Éppen ezért elvégeztettem minden szükséges vizsgálatot, beadattam minden injekciót és bevásároltam kutyaápolási termékeket idehaza.

Sajnos azonban, bekövetkezett a legrosszabb, amire számítottam, mégis el kellett vinnem állatorvoshoz. Ügyetlenségemnek köszönhetően megsértettem a füle peremét és elkezdett ömleni a vér a füléből. Magyar orvosunkat hívtam segítségért, de semmi jóval nem kecsegtetett. A kutyák füle telis-tele van hajszálerekkel, mely eredményeképp szinte lehetetlen elállítani a vérzést. Estig vártam, addig próbáltam különböző kötési technikákkal orvosolni a bajt, de egy fejsérülést szenvedett hadi menekült jobban nézett ki, mint Spotty. A végére egész ügyes kötést készítettem, amit már nem tudott magáról levakarni, de féltem, hogy túl szoros és baja lesz.

Hát nem volt mit tenni, kerestem egy állatorvost. Este 7-kor elvittem Spottyt, ahol egy nagyon készséges orvos elvette tőlem a kutyát és eltűnt vele. Már ezen elcsodálkoztam, miért is nem lehettem a kutyámmal, de gondoltam, biztos annyira profi itt az ellátás, hogy ez is része a szakszerű gondviselésnek. Egy jó fél óra múlva megjelent Spottyval…majdnem elájultam.

A kutyám úgy nézett ki, mint egy húsvéti kötözött sonka. Fejét mozdítani sem tudta, úgy lemerevedett. De ez még nem minden, fél percen belül megrázta a fejét és egy aprócska lyukon utat nyert sérült füle, mely kilógva újra elkezdett vérezni. Visszaküldtem ezt a profi orvost, új kötésre, hisz ennél az én kötésem is hatékonyabb volt. Újabb fél óra várakozás vette kezdetét, amikor megjelentek egy rózsaszínű kötéssel és egy parabola antennával Spotty fején. Volt nagy nevetés, viszont az ellátással kimondottan dühítő volt. Kedvencem feje most sem sokat változott, talán még torzabb arcot vágott, mint addig. Nagyon sajnáltam őt.

De jaj, hát még magamat mennyire sajnáltam, amikor a fizetésre került sor. Először azt hittem, hogy rosszul hallok. A bájosan mosolygó recepciós lány szemrebbenés nélkül kimondta a közel 100 fontos összeget. Átszámítva ez 33.000 forintnak megfelelő összeg volt. Na akkor ájultam el csak igazán. Kénytelen voltam az ellátást kifizetni ügyetlenségemnek köszönhetően, de nem vitás, hogy ez  a tanulópénz életem eddig legdrágábbra sikeredett összege lett.


Feladat:


A mai feladatod, hogy 10 különböző orvosi kifejezést összeköss magyar megfelelőjükkel. Ezek a kifejezések hol állati, hol emberi gyógyászatban használt szófordulatok.

Jó szórakozást!
 

1. neutering                             
2. dental treatment                   
3. vaccination                          
4. GP (general practitioner)         
5. worming & flea control            
6. checkup                               
7. visit the doctor                     
8. on site laboratory                  
9. cupping                                
10. dentist


a. ivartalanítás
b. orvoshoz menni

c. fogorvos

d. helyszíni laboratórium

e. vérvétel

f. oltás

g. általános orvos
h. fogorvosi kezelés
i. kivizsgálás

j. féregtelenítés és bolhairtás
              


Spotty itt még ép füllel figyelte az angol időjárás viszontagságait:




















És most ellenőrizheted, helyesen oldottad-e meg a feladatot:


1. a
2. h
3. f
4. g
5. j
6. i
7. b
8. d
9. e
10. c

Címkék: anglia külföldi kutya london munkavállalás állatorvos karantén kutya utazása

A bejegyzés trackback címe:

https://mctanulok.blog.hu/api/trackback/id/tr901186336

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kyanzes (törölt) 2009.07.03. 18:50:51

"ahol egy nagyon készséges orvos elvette tőlem a kutyát és eltűnt vele. "

Itt rögtön gondoltam, hogy később előkerül valami hüledezésre ösztönző számla :)

Érdekes az állatokat sújtó procedúra. Hogy-hogy emberekre nincsenek szigorú szabályok? Úgy értem persze, világos, hogy az állatok úgymond mindenhez hozzáérnek, beletúrnak a piszokba stb., de az emberek azért inkább "szocializálódnak" egymással. Itt most konkrétan olyan egyszerű dolgokra gondolok mint egy kézfogás vagy gyümölcsök, egyéb ételek megérintése, vagy más tárgyak fogdosása.
süti beállítások módosítása