Fürdés a háborgó tengerben

 2009.06.23. 08:04

Sehol sincs annyi angol turista, mint egy tengerpart mellett lévő városban. Főként melegebb tájakra vágynak az Egyesült Királyságbeli lakosok, ami persze érthető. Szerencsére nekem rengeteg napsütésben volt részem, amikor kint tartózkodtam, de valljuk be nem ez a jellemző a szigetországra.

Mindenkinek szüksége van a D-vitaminra, ezért kell a napsütés a szervezetnek. Nem véletlenül nevezett el egy bizonyos betegséget Angliáról az orvostudomány, az úgynevezett angolkórt. Ilyenkor a csontba nem jut elég vitamin és nem szilárdul meg rendesen, könnyen görbülhet az emberi váz. De hagyjuk is a tudományos értekezést! Inkább foglalkozzunk kicsit azzal, hogy egy átlagos angol család, hogyan tölti a nyári szünidőt!


Ahogy már említettem, az angolok inkább a tengerpartokat rohamozzák meg, semmint egy-egy város nevezetességeit látogatnák. Első körben a tengerpartokat veszik célba, van egy igen hosszú partszakaszuk. Valljuk be a sziget mentén kismillió lehetőség adódik a kikapcsolódásra, mégis főként a déli partokat látogatják sokan. Valószínűsíthető, hogy ez annak az eredménye, hogy mindenki próbál „közelebb” lenni az egyenlítőhöz, hátha több napsütésben részesül.

Az igazság az, hogy az első benyomásom az ottani nyaralási szokásokról kicsit furcsára sikerült. Doverban kirándultam, csodáltam azokat a híres fehér sziklákat, nyakig bezippzározott széldzsekiben és meleg nadrágban, ugyanis rettenetesen fújt a szél aznap. Kimondottan hűvös idő volt. Lesétáltam a tengerparthoz, ami nem éppen mondható álom partszakasznak, hiszen minden 5. lépésnél majdnem orra buktam. Hatalmas kavicsok szegélyezik a partot gyönyörű fehér homok helyett. De nem bántam, úgysem tudtam volna se fürdeni, se napozni az időjárás miatt.

Csodáltam a háborgó tengert, amikor is megláttam egy kis csapat embert a vízben. Te jó ég!- gondoltam. Ugyan június volt, de az idő ennek ellenére számomra egy fontos tényező volt abban, hogy nem hódoltam a nyári szokásaimnak, jelen esetben a fürdés örömének. Szinte vacogtam, ők meg a vízben labdáztak. Majd a parton végigtekintve láttam, hogy többen napozást színlelve bikini felsőben és rövidnadrágban feküdtek a gyékényen.

Nem hittem a szememnek. Eleve nem értettem, hogy azokon a hatalmas köveken egy ilyen vékony közegen hogyan bírtak pihenni. Sok helyen lehet hallani, hogy ha az ember mezítláb sétál, akkor az jót tesz a talpnak, talán ők a hátukról is így vélekedtek. Egy kis masszázs nem árthat meg…

De a fürdőző emberek bőrszerkezetét sem teljesen értettem. Ahhoz, hogy én ilyen hidegben a jéghideg tengerben lubickoljak, olyan vastag zsírszövetet kellene növesztenem, mint amilyen a bálna bőre alatt van. Ők viszont önfeledten lubickoltak, szemrebbenés nélkül tűrték a kis túlzással orkán erejű szélvihart.

Tehát ha Angliában beköszönt a nyár, az emberek, családok kivonulnak a tengerpartra az idő viszontagságaival nem is törődve. Irigylem őket, idehaza mi esős időben az összes strandot bezárjuk, még ha a hőmérséklet nem is indokolná.

Természetesen az angol emberek a nyár folyamán hódolnak a külföldi nyaralás élvezetének is, nem sajnálva az anyagi költségeket, hisz miért is sajnálnák? Elvégre pihenni mennek. Sokan vesznek portugál, spanyol, illetve francia nyaralókat tengerpart mentén, ezzel biztosítva a nyaralás nyugalmát. És itt nem feltétlenül gondolok a felső tízezerre, sőt! Kimondottan az „utca emberét” célozzák a reklámokkal azok az ügynökségek, akik külföldi ingatlanok értékesítésével foglakoznak. Az más téma, hogy a vevők utána életük végéig, sőt még azon is túl, fizetik a hitelt.

Tehát lehetőség, helyszín adott Angliában a nyaralásra, azonban az időjárás nem mindig kedvező. Mindenki maga dönti el, hogy melyik formáját választja a kikapcsolódásnak, de az biztos, hogy nem magyar embernek való a rideg, szél csapkodta angol tengerpart, ahhoz minimum 3 plusz bőrréteget kellene növesztenünk.

Ki ne vágyna verőfényes napsütésben egy gyönyörű távoli helyre, tengerpart mellé?

Feladat: készíts egy listát legalább 10 dologról, amit be kell raknod a bőröndbe, ha el szeretnél utazni egy szépséges egzotikus helyre.



















Habár ez a hely nem éppen egzotikus, de Anglia keleti partján helyezkedik el közvetlenül a tengerpart mentén. Southend-on-Sea egy hatalmas szórakoztató és élmény város tele kaszinókkal és vidámparkokkal.


És íme egy lista, amiket feltétlenül el kell magaddal vinni a mini bőröndödben:

passport
camera
money
mobile phone
some clothes
swimming suite
sun lotion
sun glasses
books, magazines
mirror (not to be alone)
 

Címkék: anglia időjárás nyaralás tengerpart szokások

A bejegyzés trackback címe:

https://mctanulok.blog.hu/api/trackback/id/tr771207312

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása