Részeg angolokkal utaztam

 2009.05.05. 12:29

Gyönyörű ország, érdekes kultúrális élet, bámulatos tisztaság, és irigylésre méltó jólét - ezek voltak a sztereotípiák, amik kialakultak bennem a ködös Albionról utazásom előtt ismerőseim elmondásai alapján. Én olyan boldog voltam a tudattól, hogy nekem ott milyen jó dolgom lesz.

Már a repülőút sok érdekes élménnyel szolgált. Egy Magyarországról hazatérő angol csoport ült előttem. Csak férfiakból állt, mint utólag kiderült, nem véletlenül, hiszen legénybúcsú céljából látogatták meg szép hazánkat. Gondoltam, itt az idő elkezdek fülelni, mit is értek meg a beszélgetésből...nem szokásom a hallgatódzás, de erre a lépésre szükség volt, hogy felmérjem tényleges angol tudásom. Bár ne lettem volna olyan kíváncsi...


Nos, a fantáziájára bízom mindenkinek, hogy milyen pikáns részleteknek lettem a fültanúja, de egy biztos, nagyon hallgatóznom sem kellett. Az utazás végére annyira beleélték magukat a pár nappal előtte zajló legénybúcsú élményeibe, hogy szinte az összes utas egyként ünnepelhette a tivornyázó angol úriemberek magyar hölgyekkel eltöltött bámulatos éjszakáinak eredményeit. Meghökkentő része a történetnek az volt, amikor kiderült, hogy a leghangosabb és a legtöbb nyomdafestéket nem tűrő szóval tarkított beszámolót éppen maga a vőlegény tartotta.

Először azt hittem, hogy az a férfi a csapat ügyeletes bikája, amit minden fiúcsoportban megtalálhatunk, úgy ahogy az ügyeletes bohócot is és a banda balfácánját. Egy szó, mint száz hidegzuhanyként ért az élmény, hogy az angol férfiak talán mégsem olyan sznob, távolságtartó, erkölcsös emberek, sokkal inkább beképzelt, magukat nagyra tartó tagok.

Azonban a repülőtéren ért egy kellemes élmény is, amikor is a túlméretes bőröndömet egy a hátam mögül előkerült angol gentleman leemelte a futószalagról és beszélgetsébe elegyedtünk. Utána egy darabig együtt tartottunk, mert az utunk egy fele vezetett. Sokat segített az eligazodásban, amiért kimondottan hálás voltam, tekintve, hogy este 11 órára érkezett meg a gép és alíg voltam magamnál a fáradtságtól. A Ferihegyi repülőtér szinte eltörpül a Lutoni repülőtér mellett, pedig az nem is számít a lenagyobb angol repterek körébe. Szinte görcs állt a lábamba, mire sikerült eljutnunk egyik pontból a másikba.

A leleményesebb és előrelátóbb utasok sorban pattantak fel azokra a mobil kocsikra, amik a megfáradt utasok kényelmére voltak üzembe helyezve. De nem bántam a sétát, addig George-tól, úgy hívták a korábban említett angol úriembert, sok információt tudtam meg. Pédául azt, hogy a repülőn hallott legénybúcsús banda, abszolút nem szokatlan. Általában ez jellemzi a XXI. század angol fiatalságát. Illetve az, hogy szemtelenül fiatalon házasodnak meg. Ezen én is csodálkoztam, azt hittem hogy a koruknál csak fiatalabbnak tűnnek a srácok. George szerint nem voltak idősebbek 20-23 évesnél. Bátrak.

Minden esetre a repülőn és a repülőtéren felmerülő apróbb akadályokat jól vettem, bár az mókás volt, ahogy a nők a magassarkú cipőiktől, a férfiak az öveiktől megfosztva tipegtek át az ellenőrző kapukon, azt ellenőrizendő, nehogy becsempésszünk valamit ebbe a makulátlan országba. Tiszta voltam, átengedtek. Fáradtan, de annál izgatottabban vártam a továbbiakat.


Az alábbiakban néhány hiányos mondatot olvashatsz. Adott hat kifejezés, amit be kell helyettesítened, azonban egy ezek közül kakukktojás. Miután behelyettesítetted a szavakat, a megoldások részben ellenőrizheted tudásod.


Kifejezések:

taken off, duty-free shop, land, emergency exit, smuggle, passports
.


Hiányos mondatok:

1. They manged to __________ a videotape of the captive journalist out of the prison.

2. Many refugees have arrived at the border without __________.

3. When I arrived, the plane had already __________. I thought I lost her forever.

4. You should keep an eye on the __________ in case of an emergency alert.

5. We should __________ in London at 10 pm.


Keys:

csempészni - to smuggle
útlevél - passport
felszállni (a gép) - to take off
vészkijárat - emergency exit
leszállni (a gép) - to land

Odd-one-out:

duty-free shop - vámmentes áruk boltja


1. They manged to smuggle a videotape of the captive journalist out of the prison.

2. Many refugees have arrived at the border without passports.

3. When I arrived, the plane had already taken off. I thought I lost her forever.

4. You should keep an eye on the emergency exit in case of an emergency alert.

5. We should land in London at 10 pm.


Végül jöjjön két kép! Az egyiken az őrségváltás, a másikon pedig a Globe Színház látható. Kattints a képekre, ha nagyobb méretben szeretnéd látni!






.
.

 

Címkék: anglia külföldi nyelvtanulás utazás london munkavállalás

A bejegyzés trackback címe:

https://mctanulok.blog.hu/api/trackback/id/tr341101975

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nemuccaszoc 2009.05.06. 20:05:18

Miért van az, hogy minden angoltanár ilyen jól néz ki?
Már bocs :)

Tóth_Barbara 2009.05.08. 09:15:51

Ohhh, köszönöm az aprócska bókot:-)talán van erre tudományos válasz, who knows:-)
süti beállítások módosítása